Pevci

Prvi tenor

Franjo Dolinar
Nino Koritnik

Drugi tenor

Milan Žnidaršič
Jernej Klinc

Bariton

Metod Pečar
Rado Čuk

Bas

Milan Jurejevčič
Marjan Ortar

Umetniški vodja

Franc Rizmal

Nekdanji pevci

Spisek nekdanjih pevcev v oktetu je dolg iz različnih vzrokov: zamenjava pevca zaradi služenja vojaščine, zaradi odhoda na delo v tujino, zaradi poroke, zaradi preselitve iz Ljubljane, zaradi nesporazumov, nekdo se ni upal voziti z letalom, zaradi zahteve umetniškega vodje, zaradi pomanjkanja časa in drugo. Mnogo pevcev je prišlo v oktet samo začasno. Našteti so samo tisti pevci, ki so vsaj nekaj časa redno delovali v oktetu in z njim tudi nastopali. Je pa še nekaj pevcev, ki so samo za določen nastop priskočili na pomoč oktetu. Teh pa ne bomo imenovali, da ne bo zamere, če bi slučajno koga izpustili.

Prvi tenor:

Marjan Loboda (1980-1985)
Peter Repanšek (1980-2001)
Ivan Turk (1984)
Marjan Novak (projekt Nemčija, 1999)
Janez Rozman (2001-2002)
Bojan Zelič (2002-2018)

Drugi tenor:

Igor Prinčič (1980-1995)
Matija Loboda (1980-1982)
Marij Osredkar (1983-1984)
Janez Banko (projekt Naša pesem Maribor, 1995)
Janez Perko (projekt CD Božične, 1997)
Slavko Božič (1996-1997)
Franc Sluga (1985-2001)
Marjan Kraševec (2001-2010)
Zdravko Škerjanec (1982-2015)

Bariton:

Miha Celarec (1980)
Janez Kukovica (1980-2001)
Vojko Škerjanec (1984-1985)
Vinko Jager (1985-1987)

Bas:

Jure Božič (1980-1985)

Umetniški vodje

Oktet Deseti brat je v začetku svoje delovanje pričel brez umetniškega vodje. Pevci smo se sami trudili z notami. V enem letu smo si priborili pri nekem zboru zavržen, rabljen in polomljen harmonij, ga usposobili ter pričeli svoje delo. Pred tem pa smo si pomagali s klavirjem pod odrom kinodvorane na Črnučah.

V četrtem letu delovanja se nam je za krajše obdobje pridružil g. Peregrin Capuder. To je bilo prvo resnejše delo. Oktet se je pod njegovim vodstvom prvič predstavil tudi v Cankarjevem domu.

Po njegovem odhodu je delo prevzel Vinko Jager, ki je bil pred tem nekaj časa pevec v oktetu. Vinko je v delo okteta vložil ogromno energije. Oktet je pod njegovim vodstvom prišel v nacionalni razred, kar je bil takrat izjemen uspeh.

Oktet si je želel še napredovati, zato smo se pevci ozirali po kakšnem priznanem umetniškem vodji. Skoraj smo bili že dogovorjeni z Andražem Hauptmanom, ko je sprejel boljšo službo, nam pa je priporočil študentko glasbe gospodično Tamaro Žagar. Z njeno pomočjo smo ponovno naredili korak naprej. Po poroki pa se je na našo žalost bolj posvetila družini in se je od nas poslovila.

Ponovno smo iskali novega umetniškega vodjo. Na enem od nastopov smo bili skupaj z Ribniškim oktetom in dogovorili smo se, da bo g. Jože Kores prišel poslušat naš koncert v cerkvi v Križankah. Izgleda da se je tedaj tudi on navdušil nad nami in skupaj smo preživeli kar dobro desetletje. Pod njegovim vodstvom je oktet naredil najočitnejši kvalitativni preskok do tedaj in dosegel največ. Gospod Jože Kores je bil član legendarne zasedbe Slovenskega okteta, poleg tega pa je bil pevec in umetniški vodja v Ribniškem oktetu. Oktet Deseti brat je vodil do njegove 30 letnice.

V letu, ko smo že prešli 30 letnico aktivnega delovanja se nam je na mestu umetniškega vodje pridružil ugledni dirigent in pianist g. Milivoj Šurbek. Dirigiral je domačim orkestrom v Ljubljani ter gostoval po republikah nekdanje Jugoslavije, v Italiji, Franciji, Angliji, Avstriji, Nemčiji, na Madžarskem, Poljskem, Češkem, USA in na Japonskem. Kot redni profesor je predaval na Akademiji za glasbo v Ljubljani in šest let na visoki šoli »Kyoiku Daigaku« v Osaki na Japonskem. Do nedavnega je bil umetniški vodja ljubljanske Opere. Svoje široko glasbeno znanje pa rad deli tudi z ljubiteljskimi pevskimi skupinami. Oktet Deseti brat je pričel voditi leta 2010, sodelovanje pa smo zaključili leta 2020.

V septembru 2020 se nam je pridružil g. Franc Rizmal, violinist (diploma koncertnega oddelka Univerze za glasbo na Dunaju) in dirigent (diploma Univerze za glasbo v Grazu), se je izpopolnjeval v Moskvi ( Konservatorij P.I. Čajkovskega), Salzburgu (Mozarteum), Berlinu, Eisenstadtu, Luganu in Murzuschlagu. Bil je prvi dirigent in strokovni vodja postavitve Orkestra Slovenske vojske, dirigent Policijskega orkestra, dirigent orkestra in zbora Konservatorija za glasbo in balet v Ljubljani ter profesor violine, dirigiranja s partiturno igro, solfeggia in komorne igre. Gostoval je v Evropi, Kanadi in Tajvanu, tudi kot gostujoči profesor violine in dirigiranja. Pod njegovim umetniškim in glasbenim vodstvom so se v Žalcu uprizarjale izključno slovenske operete.

Po mnenju enega naših poslušalcev, ki nas spremlja že od prvih nastopov dalje, smo kot dobro vino. Starejši smo – boljši smo.